ABAU 2019


ABAU. CULTURA AUDIOVISUAL 2.
Como se contempla no artigo 10.2 da Orde do 24 de marzo de 2011, a proba avaliará os coñecementos e a capacidade de razoamento do alumnado en torno á Cultura Audiovisual, polo que se estrutura en dous bloques de preguntas abertas: 

a) Un exercicio no que o alumnado deberá demostrar a súa capacidade interpretativa e crítica, de expresión e síntese, así como a asimilación teórico-práctica de conceptos básicos da materia.Deberé escoller entre A e B.
 Na “Opción A” da proba proporase un exercicio de interpretación de imaxe (denotativa e connotativa).
 Na “Opción B” pedirase a explicación dun tema (a imaxe só será un apoio visual para que o alumnado identifique o tema entre todos os contidos da materia). Esta parte da proba valorarase cun máximo de 6 puntos
b) Preguntas de resposta breve (non máis de 5-10 liñas), de diferente complexidade, sobre todos os contidos do temario. Esta parte da proba valorarase cun máximo de 4 puntos.Tamén de acordo co establecido na mencionada Orde do 24 de marzo de 2011, no seu artigo 11.1, considerarase superada a materia cando se obteña unha cualificación igual ou superior a 5 puntos.


DESCARGA AQUÍ OTEMARIO DO EXAME (as preguntas do exame están en roxo)

TEMA 1: INTEGRACIÓN DE SON E IMAXE NA CREACIÓN DE AUDIOVISUAIS E NOVOS MEDIOS

Básicamente son contidos explicados en clase na presentación e práctica do "Espacio sonoro" (Tema 4); e  "De Welles a Sokurov” (Tema 2).


Preguntas posibeis:

CARACTERÍSTICAS TÉCNICAS DO SON 
O son é calquera fenómeno que involucra a propagación en  forma de ondas elásticas (sexan audibels ou non), xeralmente a  través dun fluido (ou outro medio elástico) que esté xerando o  movemento vibratorio dun corpo. .(lonxitude e frecuencia de onda,  timbre,ect)

DEFINE: INTENSIDADE, TON E TIMBRE INTENSIDADE: enerxía que contén o son. Determinada pola amplitude da onda, tradúcese no volume co que o escoitamos e mídese en decibelios (dB) - TON: é a frecuencia da onda e grazas a él distínguese entre sons graves e agudos. Os primeiros son as frecuencias baixas e os agudos, as altas. Mídese en ciclos/seg ou hercios (Hz) e o oído humano pode percibir entre 16 Hz e 20.000 Hz. - TIMBRE: son as frecuencias secundarias. Na vida cotiá non existe ningún son puro, de xeito quea onda principal ven acompañada doutras frecuencias secundarias que son múltiplos da principal e chámanse armónicas. Por iso distínguese unha mesma nota (mesma frecuencia) emitida por distintos instrumentos. O número en intensidade dos seus harmónicos os diferencia.

FUNCIÓNS EXPRESIVAS DO SON.
Crea espazos ou  tempos, Aporta continuidade ao relato, Modifica e  potenca o sentido da imaxe , Dalle  ritmo narrativo as imaxes
 EFECTOS NARRATIVOS DO SON  O son e a imaxe colaboran no plano narrativo de tres maneiras: -Por CONTRASTE: cando vemos e ouvimos cousas que se contrapoñen. -Por SUPERPOSICIÓN: o referente visual coincide co que escoitamos, “vemos o que ouvimos”. -DE MANEIRA PASIVA: aparentemente o son é anódino ou non ten nada que ver coa imaxe, aínda que tamén pode ser en realidade unha forma máis sutil de contraste. Débese ter en conta tamén a dimensión espacial do son. O SON DIEXÉTICO, producido por algún elemento presente na escena ou unha música que intervén como elemento dramático; ou o SON NON DIEXÉTICO que procederá dunha fonte externa ao espazo da narración (por exemplo, unha música engadida á acción para realzala ou a voz en off dun narrador
TIPOS ESENCIAIS DE MICROFONÍA. Dinámicos (voces e sons potentes) e de condensación (máis naturais). BIDIRECCIONAIS. OMNIDIRECCIONAIS, UNIDIRECCIONAIS E CARDOIDES

 O MICRÓFONO 
Un micrófono é un trasdutor acústico-eléctrico, é dicir, uN DISPOSITIVO QUE TRANSFORMA UNHA ENERXÍA MECÁNICA (ACÚSTICA) EN ELÉCTRICA mediante un dobre proceso: primeiro, converte as variacións de presión da onda sonora en oscilacións mecánicas para despois converter esas oscilacións en variacións de tensión ou corrente eléctrica. A tensión da enerxía eléctrica xerada é proporcional á presión exercida pola enerxía acústica. Poden darse por válidas tamén as respostas que inclúan a clasificación dos micrófonos (de presión, de gradiente de presión, mecánico-eléctricos –dinámicos ou de condensador–, bidireccionais, unidireccionais, inarámicos…); e aquelas que se refiran ao concepto do diagrama polar do micrófono como elemento que reflicte a sensibilidade con que é capaz de captar un son segundo o ángulo. Os diagramas polares pódense dividir basicamente en tres: omnidireccional, bidireccional e unidireccional (estes, ao mesmo tempo, divídense en cardioides, supercadioides e hipercardioides)

DEFINE: MICRÓFONO INARÁMICO 
Un micrófono inarámico consta dun micrófono normal, un transmisor de frecuencia modulada, unha antena e un receptor. A enerxía que se precisa para o funcionamento deste micrófono e do emisor xéraa unha pila. Cando se emprega mais dun micrófono inarámico á vez, cada transmisor debe empregar unha frecuencia distinta e a separación de canles debe ser suficiente para que non haxa interferencias.

A GRAVACIÓN E DIFUSIÓN MUSICAL: DIFERENCIA AS CARACTERÍSTICAS TÉCNICAS DOS DIFERENTES SISTEMAS 
É a evolución da tecnoloxía da gravación e difusión do son: monofónicos, estereofónicos, dolby surround, 5.1, mp3)

RELACIÓN ENTRE IMAXE E SON: 
As relacións entre imaxes e son establécense a través dos diálogos, silencio,voz en off, efectos especiais e música

ANALIZA O VALOR FUNCIONAL, EXPRESIVO E COMUNICATIVO DOS RECURSOS SONOROS
Moitos opinan que, dun ou doutro xeito, o son acompaña ou enriquece a imaxe, partindo dun concepto de estudo afastado de ambas as canles de información. A linguaxe audiovisual recibe este nome porque ambas as compoñentes traballan ao unísono para levar a sensación, a información e mesmo o pracer ao receptor que o recibe por esa dobre canle: o oído e os ollos. A súa riqueza, a súa maxia, reside nesa dualidade. A importancia do son como elemento narrativo é fundamental e non só como complemento da imaxe. Hai 3 liñas expresivas concretas: Comunica sensacións e universos espaciais creando perspectivas.
Crea e comunica a continuidade do relato.  ‐Matiza, intensificando ou suavizando, o efecto narrativo da imaxe
Tamén poden considerarse funcións expresivas do son: . Aumentar a sensación de realidade dunha imaxe - Transmitir información - Axudar a crear ambientes

FUNCIÓNS DA BANDA SONORA.
Desde un punto de vista musical, enténdese como banda sonora aquela música tanto vogal como instrumental composta expresamente para unha película, cumprindo coa función de potenciar aquelas emocións que as imaxes por si soas non son capaces de expresar. Cando a banda sonora é creada expresamente para unha obra determinada e non emprega música preexistente recibe a denominación de Banda sonora orixinal, abreviado como BSO (en inglés OST, Original Soundtrack)”.Funcións: FIGURATIVO, SEMÁNTICO, EVOCADOR. LEIV MOTIV

A BANDA SONORA NO CINE. Compositores (con ligazóns a sua bio)
ENNIO MORRICONE: "Hasta que llegó su hora”. Filmografía de 500 films. Un dos compositores máis versátiles da historia do cine dende os 70. Referente da BSO do western. Morricone segundo alberto e miguel
JOHN WILLIAMS: Star war. Leitmotiv no cine épico e aventuras John Williams segundo Inés@Nerea
HOWARD SHORE:  El señor de los anillos” sinfónico refleja las zonas oscuras del ser humano moderno leitmotiv no cine épico. Shore segundo Teo. Segundo Alex
hANS ZIMMER: Gladiator pioneiro na integración de música electrónica, sintetizadores e orquestas tradicionais. Zimmer segundo Maria Dopico, Sara Pazos y Fernando González
BERNARD HERRMANNCon la muerte en los talones”clásico da musica dramática (terror e intriga,) nomeadamente nos filmes de Alfred Hitchcock Presentación
LEONARD BERNSTEINWest Side Story . Musicais de Browday So compuxo un filme.  West side history segundo Miriam
PULP FICTION:  lista de cancións e músicas prexistentes Pulp fiction segundo Carmen. Segundo Cancelo e David

A BANDA SONORA NO CINE ESPAÑOL.

OS FITOS HISTÓRICOS DA TRANSFORMACIÓN NAS LINGUAXES E MEDIOS TÉCNICOS NO PASO DO CINE MUDO AO CINE SONORO.
Dende o acompañamento musical ou o explicador en directo do cine primitivo. Sistemas de discos. Vitaphone. Phonofilm. Desincronización. Integración no fotograma. Warner Bross. El cantor de jazz. 1927, primeiro filme sonoro. A chegada do son afectou ao avanzado desenvolvemento das linguaxes  audiovisuais do cinema mudo, paralizando as  invencións das vangardas. A CÁMARA INMOBILÍZASE . Moitos films son como teatro filmado e as  primeiras películas sonoras sempre utillizaban a música  en forma de obertura ou mediante cancións saíndo de  lugares verosímiles (radios, orquestas, etc.). Emerxencia dun novo xenero de Hollywood: O MUSICAL  Cantando baixo a chuvia. Linguaxe audiovisual teatral.e auxe do musical. Golpe ás vangardas dos 20-30. METÁFORAS SONORAS (Lang, Hitchcock .. etc

SLAPSTICK .EXPLICA AS CARACTERÍSTICAS PRINCIPAIS DA NARRATIVA VISUAL DO CINE MUDO.
Traducido do inglés como "bufonada" ou "pallasada", ou "golpe e trompazo". É un subxénero da comedia que se caracteriza por presentar accións esaxeradas de violencia física que non derivan en consecuencias reais de dor. O slapstick é unha forma buliciosa de comedia que basea o seu atractivo na dor, a farsa, os golpes e as bromas prácticas do humor cru para crear un efecto cómico no espectador, excedendo os límites do sentido común. O humor slapstick é un enfoque da comedia que recorre a bromas esaxeradas de humor físico para definir unha produción dramática que contén un argumento sinxelo. Convértese nun dos primeiros enfoques do cinema e a animación, o cal florecería entre os anos 1900 a 1940. O slapstick convértese nun elemento clave do humor estadounidense, estilo de humor cru que marcou a produción fílmica e televisiva durante a primeira metade do século XX. Este xénero da comedia é tamén unha forma usual de gag cómico que resulta nunha imposibilidade física ou ocorrencias inesperadas que transmiten un chiste práctico a través da utilización de secuencias visuais, normalmente converténdose en bromas prácticas clásicas que representan unha referencia recorrente na produción dramática, fílmica ou televisiva (exemplo: lanzar un pastel á cara ou un personaxe golpeado cunha
tixola).Max Sennet, Max Linder e Charlie Chaplin 

COMENTA AS DIFERENZAS NARRATIVAS ENTRE A COMEDIA DE CHISTE VISUAL E SONORO.
.Buster Keaton y Harold LLoyd son los principales representantes de la comedia visual que transmite su humor a través de imágenes,  Con la llegada del cine sonoro, la pantomima y Slapstick dejan paso al diálogo, que es en lo que se basa la comedia sonora, lo que permite ahondar en la construcción psicológica de los personajes. Aunque los gags visuales seguirán siendo importantes, el sonido permite historias más complejas y largas, favoreciendo la aparición de una nueva fórmula narrativa donde se tendrán en cuenta, los equívocos, los dobles sentidos metáforas sonoras o la elipsis.

COMEDIA DIALOGADA. 
Coa chegada do cinema sonoro (1927), a pantomima e o  Slapstick deixan paso ao diálogo, que é no  que se basea a comedia sonora, o que permite afondar na construcción psicolóxica dos persoaxes. Ainda que os  gags visuais seguirán a ser importantes, o son  permitirá historias máis complexas e longas, favorecendo a aparición de novas fórmulas narrativas (COMEDIA DIALOGADA) onde se erán en conta, os equívocos, os dobles sentidos, metáforas sonoras ou a elipse. (Irmans Marx, Abot e Costelo ou Woody Allen).. El sonido permite historias más complejas y largas, favoreciendo la aparición de una nueva fórmula narrativa donde se tendrán en cuenta, los equívocos, los dobles sentidos , metáforas sonoras o la elipsis
WODDY ALLEN 
Representante da comedia dialogada. Temas recurrentes: Dios, sexo, la comida, muerte, los judíos,...Tramas hilarantes con personajes cotidianos..Profusión de slapsticks. Diálogos divertidos tendentes al absurdo y lo anarquico como los Hermanos Max. Influencias de Fellini y Bergman y. el sicoanalisis. (Annie Hall, Manhathan, e “Medianoche en París”)

A definición procedente de la forma musical del coro. La tensión narrativa se divide en VARIOS PERSONAJES haciendo que normalmente no haya un protagonista único en la obra. Los diálogos de una película coral reflejan el ambiente de la película PERO NO AVANZAN LA ACCIÓN PUESTO QUE APENAS POSEE ARGUMENTO, haciendo que no se puede profundizar en los personajes y también el revestir de azar el resultado del cruce de los personajes. Vidas cruzadas Pulp Fiction,Babel, Placido (Berlanga)  USO MASIVO DEL PLANO SECUENCIA.
Paradigma da comedia coral española: la “fauna” de personajes que pertenecen o a una clase muy humilde o se mueven en ambientes selectos, que nos sirven de “cronistas” de la evolución-involución de nuestro país y de su sociedad. con larguísimos planos secuencia de más de siete minutos, como el de “Nacional III“, todo dentro de un toque “fallero” y “castizo”.Fue un defensor de la libertad de acción y pensamiento del individuo y del prohibido prohibir Influencias del neorrealismo, la picaresca, el sainete español,Los jueves, milagro“, “La escopeta nacional”“El verdugo“.Todos a la cárcel“

TEMA 2.-CARACTERÍSTICAS DA PRODUCIÓN AUDIOVISUAL E MULTIMEDIA EN DIFERENTES MEDIOS
Básicamente son contidos explicados en clase na presentación e práctica "De griffith a Spierlberg" (Tema 3) e no arquivos descargabeis 3.1 e 3.2.. Descarga aquí.  "Buscando una historia desesperadamente" e   "Escribid, escribid malditos"


Preguntas  posibeis:

ORGANIGRAMAS E FUNCIÓNS PROFESIONAIS NA PRODUCIÓN DE PRODUTOS AUDIOVISUAIS.
Calquera dos organigramas tradicionais da producción industrial do cinema : Equipo de  Producción, Equipo de  guión, Equipo de dirección, equipo de fotografía, equipo de son , Equipo de arte e equipo de posproducción  (ver presentación 3)
O mesmo que na pregunta anterior. O cinema como traballo en equipo .Os equipos de producción do cinema. Equipos: Producción, guión, dirección, fotografía, sonido, Arte e posproducción

PROCESO DE PRODUCIÓN AUDIOVISUAL 
As fases de producción dun film: Desarrollo/Guion---preproducción----. rodaxe.--- montaxe/posprodución ----e comercialización)

DESCRIBE A POSPRODUCCIÓN. 
Procesos de posproducción tras da grabación/rodaxe: Capturas e volcados----Clasificacion/Importación/Cambio de formatos----. edición,/montaxe lineal/non lineal------ sonorización,--- efectos-, créditos-- exportación da edición 

EFECTOS NA HISTORIA DO CINE E A TELEVISIÓN 
Procura do efecto de realidade. do cinema industrial ou do MRI:  EFECTOS VISUAIS CLÁSICOS:  Aceleracíon do tempo/cámara lenta. Efectos atmosféricos (choiva, neboa,etc), pintura sobre cristal, maquetas, transparencias, noite americana, dobre exposición, EFECTOS DIXITAIS:  cromakey e edición dixital (morphing, cgi, rotoscopia, escenografía virtual) 

PRODUCIÓN E EDICIÓN MULTIMEDIA 
Resumir as seguintes ideas: existen dous grandes grupos de programas pensados para integrar imaxe e son: a) PROGRAMAS DE EDICIÓN DE VÍDEO b) PROGRAMAS PARA A REALIZACIÓN DE PRESENTACIÓNS Avid, Adobe Premiere, Final Cut ou Sony Vegas Pro son os mais empregados no âmbito profesional ou semiprofesional, mentras que Windows Movie Maker, iMovie, Pinnacle Studio ou Nero empréganse na edición amateur, ainda que poden ser igualmente válidos para familiarizarse coa edición multimedia. Poden darse por válidas tamén as respostas que inclúan conceptos sobre a montaxe como a captura/volcado, importación, proxecto, bins, master clip ou clip; así como aquelas que falen das liñas de tempo, a organización do material, a randerización, os keyframes ou as exportacións dos produtos finais.

TEMA  3: OS MEDIOS DE COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL. Radio e TV
Básicamente son contidos explicados na presentación “Radio e TV” (Tema 7) e "De griffith a Spierlberg" (Tema 3)


Preguntas  posibeis:


 LINGUAXE DA TELEVISIÓN.
CARACTERÍSTICAS TÉCNICAS E EXPRESIVAS: Fragmentado, sin cierre, búsqueda de espectacularidad, incita al consumo, banaliza los contenidos, es un medio caliente.  TECNICAS. realización multicámara, concepto de continuidad O modelo de referencia dun medio de comunicación masivo como a Tv é o MODO DE REPRESENTACION INSTITUCIONAL do cinema  co obxecto de que os contidos dos programas ofrezcan  coherencia interna, causalidade lineal, realismo psicolóxico e continuidade espacial e  temporal. físicos  ou aspectos formais que afectan a percepción puramente visual):  continuidade temática e a continuidade formal

FITOS DA TELEVISIÓN NA LINGUAXE AUDIOVISUAL
Algunhas das innovacións aludidas  no tema “Radio e TV (tema 7). DIAPOS

REALIZADORES TV  
Gustavo Pérez Puig (12 hombres sin piedad) , J, Antonio Mercero (La cabina, farmacia de guardia, Verano azul), Pilar Miró, (Bodas reales),  Valerio Lazarov  (Galas y musicales .zoom) e Narciso Ibáñez Serrador (cuentios para no dormir, 123)

DEFINE: QUE É UN CONTROL DE REALIZACIÓN  
Resumir as seguintes ideas: O control de realización é o “cerebro” do estudo. Nel tómanse as decisións que atinxen ao tratamento técnico do sinal de vídeo e de audio, a elaboración narrativa e a súa posta en antena ou grabación. Isto propicia que cada unha das áreas básicas do traballo teña, á súa vez, un control específico onde desenvolver o seu cometido: control de imaxe, iluminación e son e mesmo salas de vídeo. No control de realización propiamente dito atópase un panel vertical con monitores e cada un deles amosa unha das fontes de imaxe que confluirán na mesa de mesturas para ser sincronizadas: cámaras, magnetoscopios de reprodución e gravación (players e recorders), sinais externas, xeradores de efectos, autocúe (prompter), titulador, segumento de continuidade propia e allea, etc. Diante do panel de monitores de imaxe e a unha distancia axeitada para a súa óptima contemplación temos a mesa de mesturas. A súa configuración variará según a dotación, desde un simple conmutador de sinais ata unha potente mesa de control que puidera estar configurada así: no centro estaria o posto do realizador, coa intercomunicación (micrófonos, altavoces e panel selector) e monitores de ordenador para seguir minutados ou guións. A un dos seus lados atópase a mesa de mezclas ou mezclador, na que se sincronizan e seleccionan os sinais de imaxe que entran e saen do control. Tamén se atopa aqui o xenerador de efectos dixitais, titulador, libraria de imaxes, controis remotos de magnetoscopios, câmaras, control de autocue (prompter) e monitores de escoita. Poden darse por válidas tamén as respostas que inclúan conceptos sobre a realización dun programa de televisión, os medios técnicos que se empregan ou os equipos humanos que interveñen.
DEFINE: QUE É UN PLATÓ DE TELEVISIÓN 
 O plató de televisión é o espazo físico onde se sitúa o decorado no que ten lugar “o que ve o espectador”. O seu tamaño vai desde os máis pequenos que miden entre 50 e 100 metros cadrados, dotados con 2 ou 3 cámaras, e os de gran tamaño, por enriba dos 1.5002.000 metros cadrados, empregados nos grandes programas espectaculares ou naqueles onde se empregan decorados de gran tamaño. A dotación técnica do plató, independentemente do programa que se vaia realizar, adoita constar dos seguintes elementos: cámaras, monitores, telepromter ou autocue, iluminación e son. No plató execútanse as ordes que proceden do control de realización”. Poden darse por válidas tamén as respostas que inclúan conceptos sobre a realización dun programa de televisión, os medios técnicos que se empregan ou os equipos humanos que interveñen

‘Género’ viene del griego y significa origen. Por lo tanto, el género se presentaría con un espectro amplio y abstracto, y los formatos como la idea ya preconcebida de un programa, Un formato es el concepto o idea de un programa que tiene una combinación única de elementos (escenografía, reglas, dinámica, temática, conductores,… que lo hace único y lo diferencia claramente de los demás. También debe poder adaptarse y aplicarse a distintos territorios y culturas sin perder su esencia y su fin. Los géneros televisivos los podríamos agrupar en una misma categoría pero diferenciarlos por formatos. Informativos, Variedades, ficcion, Musicales, deportivos, Divulgativos, documentales, Educativos, culturales, publicidad, religiosos...

CITA OS PRINCIPAIS XÉNEROS TELEVISIVOS 
A clasificación por xéneros dos programas de televisión atende ao contido temático e ao público ao que se dirixe. Poden darse por válidas as respostas que inclúan algunhas das principais categorías dos xéneros televisivos: informativos (diarios e non diarios, avances, reportaxes, coloquios, debates, magazines...), ficción (dramática, cómica, longametraxes, curtametraxes, telefilmes...), variedades (concursos, talk-shows, espectáculos, humor, late-night), musicais, deportivos (retransmisións, magazines), divulgativos e documentais, educativos e culturais, relixiosos e publicidade. 
 TIPOLOXÍAS DE PROGRAMAS PARA TELEVISIÓN
FICCION Telefilme, Telenovela, Miniseries, Serie de TV. (Autoconclusivo. 50’), Serie de TV. (de continuidade. 50’),Sitcom. (Autoconclusivo 25’),Teatro, Animación. INFORMATIVO: Programas de reportajes, telediarios, Programas de reportajes, Gran documental, Magazine, Late shows, Talk shows,Infotainment, Directos (deportes, espectaculos, noticias…etc REALITY SHOW, CONCURSOS, MUSICAIS,
OS PROGRAMAS DE FICCIÓN EN TELEVISIÓN 
 Representacións dramáticas entre as que destacan formatos como o drama (teatro, series, miniseries etc), comedia (telecomedias e sitcoms), longametraxes, curtametraxes, telefilmes... 

OS PROGRAMAS DIVULGATIVOS E DOCUMENTAIS EN TELEVISIÓN 
 Refírense ao campo específico do coñecemento da realidade social e adoptan a forma documental ou de revista periódica e engloba os seguintes formatos: - Arte - Humanidades - Ciencia - Ocio e consumo (viaxes, etc.)

OS PROGRAMAS INFORMATIVOS EN TELEVISIÓN  
Os programas informativos da televisión forman parte da tipoloxía de produtos televisivos, atendendo á súa clasificación por xéneros en función do contido temático e do público ao que se dirixen. Son aquelas producións que teñen como obxectivo dar conta dos feitos de actualidade e de interese xeral, xa sexa desde a fórmula xornalística da noticia ou desde calquera dos seus xéneros. Os programas informativos poden ser: programas diarios (fundamentalmente os telexornais) e programas non diarios (resumos semanais, reportaxes…). Ademais, na tipoloxía dos programas informativos considéranse os avances informativos, coloquios, debates, reportaxes, magacines de actualidade, información especializada (política, parlamento, meteorolóxica, economía, sucesos, sociedade, etc.).

OS PROGRAMAS MUSICAIS EN TELEVISIÓN  
Son aqueles programas nos que a música é o elemento dominante do seu contido. Dentro dos musicais atópanse: -Música clásica: óperas, zarzuelas, ballet e danza, música culta, jazz. -Música moderna: pop, rock, videoclips, revista musical, etc.

·RADIO: CARACTERÍSTICAS TÉCNICAS E EXPRESIVAS. 
Poden darse por correctas as respostas que xiren arredor dos conceptos de inmediatez, personalización ou multisensorialidade; así como do feito de que a radio é unha tecnoloxía que posibilita a transmisión de sinais a través da modulación de ondas electromagnéticas que non precisan dun medio físico de transporte. Tamén poden indicarse como correctas aquelas respostas que falen das frecuencias AM e FM

O SILENCIO NA RADIO:
Aínda que poida parecer paradoxal, o silencio ten unha gran forza comunicativa na radio. O silencio é unha pausa intencionada capaz de narrar, expresar, describir... grazas á súa situación entre os elementos que van antes e despois del. O silencio é especialmente útil na radio para recalcar o estado emocional do que fala (non é o mesmo facer tempo que ir rápido, expresar medo, cólera, sorpresa, amor...), convida a reflexionar sobre o que se dixo, marca tempos a través da pausa, recalca o receo, a suspicacia, a dúbida ou a desconfianza ao non rematar unha frase e dá máis énfase a un discurso. O silencio pode converterse na marca profesional dun locutor, e manéxao con dominio e sen abuso. En España, un dos considerados “mestres” no uso do silencio como recurso na palabra radiofónica foi Jesús Quintero, durante os anos 80, no seu programa El loco de la colina. Posteriormente trasladouno aos seus programas en televisión como El perro verde ou Ratones colorados, conferíndolle a este xornalista un ritmo persoal e un estilo únicos.

GUION NA RADIO
l guion radiofónico es el que se elabora para la radio. Sirve para que el locutor se guíe o para programar lo que se va a transmitir, la secuencia de comentarios, actividades y temas que incluirá el programa. Escribimos para ser escoitados.  Crear a sensación de ser contado, non lido.: Sintonía, careta, entradilla, parlamento, sección, cuña, golpes musicais, etc. Diapos 18 e 19

Xéneros e formatos de programas de radioPresentación radio. diapos 20-25
CITA OS PRINCIPAIS XÉNEROS RADIOFÓNICOS
 1. Informativos: boletín, diario falado, avance, crónica, reportaxe ou magacín informativo, resumo de noticias, entrevista 2. De opinión: crítica, parladoiro, debate, comentario, editorial. 3. Deportivos: magacín deportivo, retransmisións de eventos deportivos. 4. Musicais: programa musical especializado, magacín musical, radiofórmula musical. 5. De entretemento: magacín, programas de humor, concursos. 6. Ficción: radioteatro, adaptación literaria á radio

 OS PROGRAMAS DEPORTIVOS NA RADIO /
1. Magacín deportivo: contedor de información e pezas de entretemento sobre temática deportiva. 2. Retransmisións de eventos deportivos. Poden aceptarse tamén nesta listaxe de programas os informativos deportivos en radio ou as reportaxes sobre temática deportiva da radio, os faladoiros/debates deportivos etc.

RADIOTEATROResumir as seguintes ideas: xénero estrela nas primeiras décadas da radio. Permite aproveitar ao máximo os recursos narrativos do medio radiofónico que históricamente contaba cun prestixioso cadro de actores, un equipo de técnicos especialistas en efectos sonoros en directo, un ambientador musical e un realizador de actores e de estudo. Os radioteatros, ademáis de a través das ondas, tamén permiten público en directo. Algunhas radio tratan de recuperar esta modalidade de ficción radiofónica como “xénero de culto”, como fai RNE en colaboración coa Fundación Autor; ou a Cadea SER (en 2015 estreou a obra ¡Qué bello es vivir!). Hoxe, as webs das dúas emisoras ofrecen podcast das súas producións emblemáticas nun exemplo de hibridación da dixitalización dos arquivos sonoros e Internet. Poden darse por válidas tamén as respostas que falen da adaptación literaria á radio.

FUNCIÓNS DA MÚSICA NA RADIO 
Daranse por correctas as respostas que xiren ao redor das función descritivas, expresivas e ambientais da radio.

GUIÓN DE RADIO O guión de radio contempla todas as indicacións posibles para os distintos equipos implicados na realización dos programas de radio, polo que é o elemento básico para a realización, produción e locución dos produtos radiofónicos. É a materialización escrita do texto sonoro. Tamén contempla a administración dos tempos, tan rigorosos no espazo audiovisual. Polo tanto, á hora de idear e planificar un programa de radio é indispensable elaborar un guión como base fundamental para a súa execución. Poden darse por válidas tamén as respostas que inclúan os distintos estados do guión dende a idea á execución (idea-pauta-escaleta-guión de continuidade ou guión propiamente dito), e tamén aquelas que se refiran aos dous tipos de guión (europeo con dúas columnas ou americano nunha única columna), ou nas que os alumnos se refiran á estrutura do guión de radio e os seus elementos (sintonía-careta-golpes musicais-cortiniña-sketch). 

 RADIO INTERACTIVA Presentación radio. diapos 29

ESTUDO DE AUDIENCIAS E PROGRAMACIÓN
Realizana grandes empresas. Os datos saen de   EGM (Estudio General de Medios)  Pr. RATING.  Porcentaxe de espectadores. SHARE (Cuota de audiencia). Rendible a partires do 16 %   Fontes: Estudio General de Medios (EGM),    Barlovento ComunicaciónKantar Social TV Ratings (Audiencia social); Formula TV (audiencia diaria). O AUDIMETRO  Audiencia potencial, Nicho de audiencia, Rating ,Target.,Redes sociales como nuevos medidores de audiencia  
                
 IMPORTANCIA ECONÓMICA DOS ÍNDICES DE AUDIENCIA. 
Publicidade e corporacións da radio e TV. Os grandes grupos de comunicación.  EGM. Presentación radio. diapos 1-7/ Presentación publicidade. rating.  Porcentaxe de espectadores. Share (Cuota de audiencia). Rendible a partires do 16 % . O AUDIMETRO    

 A RADIO E A TELEVISIÓN COMO SERVIZO PÚBLICO
 El Servicio público de radio y televisión de titularidad del Estado es un servicio público esencial para la comunidad y la cohesión de las sociedades democráticas que tiene por objeto la producción, edición y difusión de un conjunto de canales de radio y televisión con programaciones diversas y equilibradas para todo tipo de público, cubriendo todos los géneros y destinadas a satisfacer necesidades de información, cultura, educación y entretenimiento de la sociedad española; difundir su identidad y diversidad culturales; impulsar la sociedad de la información; promover el pluralismo, la participación y los demás valores constitucionales, garantizando el acceso de los grupos sociales y políticos significativos.
La función de servicio público comprende la producción de contenidos y la edición y difusión de canales generalistas y temáticos, en abierto o codificados, en el ámbito nacional e internacional, así como la oferta de servicios conexos o interactivos, orientados a los fines mencionados en el apartado anterior. La titularidad estatal del servicio público no implica un régimen de exclusividad o de monopolio, sino que, por el contrario, la gestión del servicio puede ser realizada en forma directa, por el propio Estado, y de una manera indirecta, por los particulares que obtengan la oportuna concesión administrativa. La función de servicio público comprende la producción de contenidos y la edición y difusión de canales generalistas y temáticos, en abierto o codificados, en el ámbito nacional e internacional, así como la oferta de servicios conexos o interactivos, orientados a los fines mencionados en el apartado anterior. La titularidad estatal del servicio público no implica un régimen de exclusividad o de monopolio, sino que, por el contrario, la gestión del servicio puede ser realizada en forma directa, por el propio Estado, y de una manera indirecta, por los particulares que obtengan la oportuna concesión administrativa.
·        
USO RESPONSABLE DA REDE.
O libre acceso a Internet e ás redes sociais non implica que os usuarios coñezan as súas condicións de uso. A realidade é que existe un gran descoñecemento, o que pode derivar en serios problemas. Nesta reposta pódense dar por válidas todas aquelas ideas expresadas polo alumno/a que conviden a reflexionar sobre os perigos da rede e sobre o uso responsable que os cidadáns están obrigados a facer dela (por exemplo, políticas de privacidade, dereitos de imaxe, uso dos perfís profesionais e privados, o uso dos “likes”, riscos de compartir imaxes e outros contidos, necesidade de diferenciar o real do que non o é, o perigo á difamación, o ciberacoso etc.).

 TEMA  4.- A PUBLICIDADE
Todos  son contidos explicados na presentación e práctica de "Publicidade"( Tema 8)


Preguntas  posibeis:
·         ANALIZA IMAXES PUBLICITARIAS RELACIONANDO A SÚA COMPOSICIÓN E A SÚA ESTRUTURA COA CONSECUCIÓN DOS SEUS OBXECTIVOS
·         PUBLICIDADE: INFORMACIÓN, PROPAGANDA E SEDUCCIÓN
·         RECURSOS UTILIZADOS PARA INSERTAR PUBLICIDADE NOS PROGRAMAS: O SPOT, O PATROCINIO, A PUBLICIDADE ENCUBERTA,
·         ESTEREOTIPOS DE XÉNERO. FACTORES DE IDENTIFICACIÓN DA PUBLICIDADE SEXISTA
·         PUBLICIDADE E PATROCINIO NA IMAXE SOCIAL DOS ACTORES E ACTRICES, E A SÚA TRASCENDENCIA SOCIAL.
·         COMENTAR A RELACIÓN ENTRE OS TRIUNFOS DEPORTIVOS E A SÚA ASOCIACIÓN A PRODUCTOS COMERCIAIS.
·         CAMPAÑAS HUMANITARIAS.

PUBLICIDADE:
Difusión ou divulgación de información, ideas ou opinións de carácter político, relixioso, comercial, etc., coa intención de que alguén actúe dun xeito determinado, pense segundo unhas ideas ou merque un determinado produto.
É unha forma de comunicación que tenta incrementar o consumo dun produto ou servizo, insertar unha nova marca ou produto dentro do mercado de consumo, mellorar a imaxe de marca ou reposicionar un produto ou marca na mente dun consumidor. Utiliza a  emotividade, a SEDUCIÓN e a fascinación para vender produtos
INDICE DE SATURACIÒN:  
Es la proporciòn del espacio que los mensajes publicitarios ocupan dentro de la estructura formal de un medio de comunicaciòn. En otras palabra, el tiempo de publicidad de un soporte publicitario. A más saturación, menos interés de los espectadores. Según la Directiva de la televisiòn europea  de obligado cumplimiento en España desde julio de 1994,  el índice de saturaciòn no debe superar el 10%.
G RP:
Es el rating multiplicado por el nùmero de veces que se emite el anuncio. Permite evaluar el impacto publicitario de una determinada campaña televisiva
PLAN DE MEDIOS: 
Conjunto de medios escogidos para hacer llegar los mensajes publicitarios
TARGET:

Publico objetivo al que se dirige  un programa de TV: edad, sexo, nivel sociocultural, etc.
RATING:
 Principal objetivo de las cadenas. Es el porcentaje de individuos que sintonizan un determinado programa. Todos los días SOFRES ofrece los ratings de os programas televisivos organizados por perfiles y targets específicos. Sofres  es una de las empresas que se dedica a controlar las audiencias.
SPLIT-RUN: 
Paso de dos anuncios diferentes en el mismo soporte, en el mismo emplazamiento, con el fin de verificar la predisposición , siendo  fraccionada la tirada.

ENGAGEMENT RATE. porcentaje de personas que reaccionaron, compartieron, hicieron click o comentaron una publicación de tu página KTTR: son as coñecidas como “audiencias sociais” . Tambien  pueden estar basadas nos comentarios en Twitter sobre programas de televisión. Pódense consultar semanalmente en Kantar Media: https://www.kantarmedia.com/es/blog-y-recursos/data-lab/spain-kstr-leaderboard
BRIEFING,
TIPOS DE PUBLICIDAD: SEGÚN OBJETIVO, SEGÚN  DESTINATARIOS O SEGÚN EL TIPO DE PRODUCTO O SERVICIO,  EMPLAZAMENTO DO PRODUCTO, PUBLICIDAD ENGAÑOSA O SUBLIMINAL


TEMA  5 : ANÁLISE DE IMAXES E MENSAXES MULTIMEDIA
Básicamente son contidos explicados durante todo o curso a partir das analises de  composición das vosas pezas e das pelis proxectadas ao longo do curso.


Fontes:  World Press Photo
              
 Reuters Photos
               Outono Fotográfico
               Associated Press Photos
Preguntas  posibeis:
DENOTACION: Descripción de los elementos de la imágen: descripción objetiva y detallada de la escena representada: plano, composición, análise visual--- CONNOTACION..Permite chegar ao sentido simbólico, refrexionando sobre as posibilidades evocadoras que ofrece dependiendo de factores como su nivel cultural, su experiencia visual o la cultura a la cual pertenece.
ANÁLISE DE IMAXES FIXAS. 
Segundo parámetros das análises das imaxes (clase). Planos,angulación, composición, luz, cor… etc.
 VALORES FORMAIS, ESTÉTICOS, EXPRESIVOS E DE SIGNIFICADO DAS IMAXES.



 MODELOS DE  EXAME 1 (neste arquivo están os 4 exames-tipo proporcionados pola CIUGA)
Exame 2
Exame 3
Exame 4
Exame 5
Exame 6
Exame 7
Exame 8
Exame 9
Exame 10



Ningún comentario:

Publicar un comentario